۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان:

بخش تجاری و خانگی اصفهان همچنان محدودیت انرژی را حس نکردند

بخش تجاری و خانگی  اصفهان همچنان محدودیت انرژی را حس نکردند

اصفهان-مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: هرچند که بخش صنایع این محدودیت‌های ناترازی برق را حس کردند اما هنوز بخش تجاری و بخش‌هایی از خانگی این محدودیت‌ها را حس نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محسنی صبح سه شنبه در همایش «ناترازی صنعت برق و آینده اقتصادی ایران» اظهار کرد: ۸۰ هزار مگاوات حداکثر نیاز مصرفی تابستان امسال بوده است و حداکثر ۶۳ هزار مگاوات تأمین شده است.

وی افزود: هرچند که بخش صنایع این محدودیت‌های ناترازی برق را حس کردند اما هنوز بخش تجاری و بخش‌هایی از خانگی این محدودیت‌ها را حس نکرده است و نیاز مصرفی اصفهان حدود ۷ هزار مگاوات است که حدود ۶ هزار و ۲۰۰ مگاوات آن تأمین شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به راهکارهایی برای کاهش تبعات این ناترازی برق خاطر نشان کرد: پیش‌نویس دستورالعملی برای مدیریت انرژی استان تدوین شده و شورای انرژی ذیل آن تشکیل و کارگروه مدیریتی صنایع نیز زیر مجموعه آن آماده فعالیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال توسعه بودن فرصت‌های زیادی را برای کشور رقم می‌زند، گفت: صنایع بسیاری همچون فولادی توسعه پیدا کردند اما جاهایی توسعه یافتند که محدودیت برق و آب داشتند و متناسب با آمایش سرزمینی نبوده است.

محسنی ادامه داد: صنعتی را باید توسعه دهیم که آب بری کمتری داشته و در عین حال ارزش افزوده داشته باشد و این در حالی است که در محدوده اصفهان ۱۸ کارخانه تولید فولاد فعالیت دارند.

وی با اشاره به دیگر راهکارهای کاهش تبعات ناترازی گفت: برخی تجهیزات صنایع بزرگ و کوچک به روز نشده و همین عامل مصرف انرژی بالا است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: از سویی دیگر برخی می‌گویند که با افزایش هزینه انرژی از حداقل حاشیه سود خارج می‌شوند و برای این موضوع باید چاره اندیشی کرد.

وی یادآور شد: فرصت‌های بسیاری در بهینه سازی نهفته است که در زمستان ۷۰ درصد مصرف گرمایشی خانگی و ۴۰ درصد سرمایشی آن است که با بهینه سازی می‌توان انرژی را در بخش مولد مصرف کرد. برای نمونه با افزایش راندمان کولرهای آبی حدود ۸ هزار مگاوات می‌توان صرفه‌جویی کرد اما هزینه گزاف آنها از توان خانواده‌ها خارج است.

محسنی با اشاره به تنوع سبد انرژی با تاکید بر تجدید پذیر، تصریح کرد: کمتر از یک درصد از انرژی تجدید پذیر استفاده می‌شود و قرار است که طی ۴ سال آینده این میزان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تغییر ساعت رسمی کشور یکی از راه کارهای ساده به شمار می‌آید، افزود: این امر موجب شد که بین یک الی دو و نیم درصد مصرف انرژی کنترل شود و بسیاری از راه حل‌ها پیچیده و دشوار نیست.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: ترجیح داده می‌شود که بازار صرفه‌جویی بتوانیم ایجاد و برق را به عنوان یک کالای اقتصادی نگاه کنیم و تأمین برق و ناترازی را از سوخت، آب و محیط زیست جدا نبینیم.

کد خبر 6234808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ali ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      0 0
      عوض اینکه بابت قطعی های مکرر برق عذرخواهی کند و از الان قول اقدامات جدی برای تامین دائمی برق مردم داشته باشد، طلبکار هم هست و میگه "مردم ناترازی را حس نکردند" !!!